13.44

Idag är det långfredag och det betyder att påskhelgen är här, vilket betyder långledigt. Skönt som bara den. Igår efter jobbet gick jag en sväng på stan för att invänta Viktor som skulle komma in efter jobbet. Jag hade ju en sån tur att jag fick sluta hela två timmar tidigare igår då vi knappt hade några barn på alldeles för mycket personal. Jag sprang på Emma, Elin och Milo efter gågatan så jag hakade på dom och sedan följde jag med Emma och Milo hem. Vi pratade strunt, kollade på Milos urväxta kläder och så innan Viktor var framme. Då åkte vi vidare mot Lillänge för att handla lite och innan vi åkte hem åt vi middag på Max. Jag testade en lyxshake för första gången och jag tycker verkligen inte att den var värd 40 kr iaf. Så lyxig var den verkligen inte. Efter middagen begav vi oss hemåt igen och väl hemma tog vi det bara lugnt framför Dexter innan det var läggdags. 
 
Idag klev vi upp runt tio och gjorde oss lite brunch. Det blev äggröra, bacon och en blodapelsin & hallon-smoothie. Det blev riktigt gott! Såna här dagar är så otroligt uppskattade, när man kan göra en godare frukost/lunch och bara njuta av den i lugn och ro. Ingen stress och inga måsten. Såna här dagar är otroligt viktiga för att man ska orka med resterande dagar. Det känns otroligt skönt att i har tre till såna här innan man ska tillbaka till verkligheten igen. Vad resten utav dagen har att erbjuda har jag ingen aning om, Erik ska komma förbi senare under dagen iallafall. Jag hoppas att på att vädret håller i sig så att det går att äta grillat till middag. 
 
Imorgon är vi bjudna på middag hos mamma. Allt jag vet är att bjuds på oxfilé, resten blir en överraskning. Senare under kvällen ska Viktor och Erik dricka öl. För mig och lillgrodan blir det väl Coca Cola eller något liknande. Det ser iallafall ut att bli en mycket fin påskhelg.
 
 
 
 
 
 
 
Trackback