16.24

Oj, här var det länge sedan det hände något. Det har hunnit vara både julafton och nyårsafton. Dagen innan julafton jobbade jag till efter lunch och då tog jag bussen till Svenstavik då vi skulle fira lite med Viktors familj då. Det bjöds på julmat och det byttes julklappar, dock öppnades dom inte förrän på självaste julafton. På julaftonsmorgonen klev vi upp och åt frukost, duschade, öppnade julklappar och gjorde oss i ordning för att åka in mot stan. I julklapp fick jag välidgt många fina saker, det var allt ifrån pengar, sällskappspel, kläder, smycken, presentkort, godis, trådlöst tangentbord och mus m.m. Mycket nöjd blev jag! När vi var klara åkte vi till Odensala för att hämta upp mamma och Evelina, därefter var vi förbi på mommas och moffas grav för att tända ljus innan vi åkte vidare till Frösön och min morbror Johan. Där bjöds det på julmat i mängder, allt det tradionella på tv (Kalle Anka, Kan du vissla Johanna, osv), en enorm skål med godis och otroligt trevligt sällskap. Det blev trots allt en bra julafton trots att momma fattades.
 
Vi har haft semester fram tills idag och vi har mestadels bara tagit det lugnt. Varit någon sväng in till stan för att kolla in mellandagsrean men annars har det inte hänt alltför mycket. Vi har passat på att bara njuta av ledigheten. Nyårsafton då, den spenderades hos Moa och Pehr tillsammans med fantastiska vänner. Det bjöds på oxfilé, hasselbackspotatis, bearnaisesås, rödvinssås, grönsaker och baguette till huvudrätt. Till efterrätt blev det en klassisk marängsviss. En grrrrryyyymt god middag! Resten av kvällen bestod av sällskapsspel, charader och mycket skratt. Det blev en nykter nyårsafton och jag tycker att det passar alldeles utmärkt. Vi skålade in det nya året med pommac och ingen vaknade bakis. Perfekt, tycker jag!
 
Idag var jag som sagt tillbaka på jobbet och det ska bli skönt att få tillbaka lite rutiner. Dock känns det skönt att det är en extra ledig dag denna vecka så att man får mjukstarta lite också. Det är dessutom inte så mycket barn så istället för att sluta halv fyra så fick jag gå hem vid halv ett istället. Då åkte jag förbi mamma en sväng innan jag tog bussen hem. Nu ligger jag i soffan och tar det lugnt, jag är trött och fryser. Nu ska jag ringa min kära sambo och höra med honom om han har någon idé på middag, jag har ingen fantasi.
På återseende!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback