14.11

Idag är det alla hjärtans dag och den spenderar vi precis som vilken söndag som helst. Varför ska man ge allt på en enda dag om året istället för att visa samma kärlek varje dag? Det är något jag aldrig kommer förstå. Vad har hänt sedan sist då? Min storebror har fyllt år och då var vi dit på middag, det bjöds på laxplanka till varmrätt och vaniljpanacotta med passionsfrukt till efterrrätt. Det var grymt gott! Vi hade dessutom Hugo hos oss förra helgen, nu ska han börja vara här var tredje helg och det är supermysigt. Annars då? Jag forsätter att jobba, äta och sova. Mina kollegor tycker att jag inte har något liv på veckorna och det har dom rätt i, jag går och lägger mig sjukt tidigt eftersom att jag kliver upp tidgare med tanke på att jag åker buss. Det är sjukt segt men jag börjar bli van. Jag hinner iaf pussas och kramas lite med mitt hjärta innan jag går och lägger mig. 
 
I helgen har jag mest bara tagit det lugnt på hemmaplan, förutom i fredags då jag passade på att umgås med Emma och Milo lite efter jobbet. Det var för länge sedan och jag måste bli bättre på att åka dit oftare. Igår drog Viktor iväg på grabbhäng i Torvalla så jag tog det bara lugnt i soffan framför alla mina serier. Idag har vi storstädat lägenheten och klockan fyra så är det tvättstugan som gäller. Till middag ska vi lyxa till det med älgstek och kvällen spenderas mest troligt i soffan framför något bra på tvn. Just nu ligger jag i soffan och drömmer mig bort, tänk om jag vore ekonomiskt oberoende och kunde köpa precis vad jag ville. Ett hus, en bil, en ö eller varför inte tio av varje? Men än så länge är det bara drömmar. En dag kanske några utav dom slår in, det får tiden utvisa.
 
Det var allt från mig denna gång, vi får se när jag återkommer med nästa uppdatering. Det lär dröja om jag känner mig själv rätt. Så vi hörs när vi hörs. Puss och kram.
 
 
Favoriter  ♥
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback