19.28

Senast jag skrev så väntade jag på besked om jobbet och i onsdagskväll ringde chefen för att berätta att jobbet var mitt. Igår var det min första dag och den bestod av planeringsdag, det kändes riktigt skönt att få sitta ner och få veta om allt som händer och sker på just min avdelning, information om barnen och hur de planerar veckorna osv. Men jag måste säga att jag blev både trött och snurrig i huvudet av allt det där som skulle fastna på en gång. Idag var det min första riktiga dag och jag har blivit varmt välkomnad av barnen. Imorse när jag kom så kom det fram en pojke till mig, han kramade om mig och sa "Välkommen!". Då kan jag säga att jag blev alldeles varm i hjärtat. Alla barnen har varit hjälpsamma med att försöka lära mig alla namn, vilka som är syskon osv. Efter dessa två dagar tror jag att jag kommer att trivas som fisken i vattnet. Dock saknar jag alla fantastiska människor på Solliden men dit kommer jag tillbaka i sinom tid. Nästa vecka slutar jag tidigt och då ska jag åka upp och hälsa på, tänkte jag. Nu ska jag mysa ner mig i soffan med min älskling innan det är dags för sängen. Adjö!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback