21.42

Nu är vi hemma igen efter Stockholms-resan, det har varit riktigt mysiga och roliga dagar, det var dessutom kanonväder och sånt gillar vi skarpt. Vi åkte hemifrån strax efter fem på morgonen i tisdags, åkte för att plocka upp svärmor, svärfar och Oliver i Vigge och fortsatte sedan ner till Stockholm. Vi var framme vid hotellet i Sollentuna runt i tre och då gjorde vi oss iordning för att åka in till stan för att kolla runt i affärer samt för att äta middag. Dock var vi alla så otroligt trötta efter den tidiga morgonen och resan så det blev en kort sväng innan vi begav oss tillbaka till hotellet, men jag hittade ett par shorts och lite smycken innan vi gav upp. På onsdagen efter frukosten gick vi en sväng på Sollentuna centrum innan vi åkte till Gröna Lund. Åh, vad jag älskar nöjesfält. Vi åkte i princip alla karuseller, de flesta flerfaldiga gånger och vi spelade på alla olika "lotterier" och lyckades kamma hem två kilo center-choklad. Awesome! Igår åkte vi hemåt igen, först tänkte vi att vi skulle gå runt på Sollentuna centrum i någon timme efter frukost men vi åkte direkt istället för vi hade sett ett annat köpcentrum längs vägen på väg dit men efter tag insåg vi att vi hade tagit en helt annan väg till Stockholm så det blev ingenting där heller. Men vi sparade ju tid på hemresan istället.
 
Jag och Viktor bestämde oss för att mellanlanda en natt i Rätan hos min kära farmor istället för att åka hem igår. Som jag har längtat efter att få komma till Rätan, känna lugnet och bara vara. Efter en så stressig stad som Stockholm så kunde en mellanlandning i en liten by inte komma mer lägligt. Igår när vi kom fram tog vi det bara lugnt, fikade lite och tittade på tv. Idag har vi rensat ut kiosken som vi lekte i när vi var mindre, helvete vad mycket kartonger, flaskor, burkar och massa annat skit som fanns där. Men nu är allting kastat så nu behöver farmor inte bry sig om det något mer. Därefter gick jag och Viktor upp till Lisa för att säga hej och efter det åkte vi bort till kyrkogården för att säga hej till pappa och farfar innan vi begav oss mot Brunflo. Väl hemma gjorde vi tacos till middag, det är ju trots allt tacofredag. Nu sitter vi i soffan med en varsin cider och bara tar det lugnt. Nu återstår det att se vad resten av semestern har att bjuda på, vi tänkte iaf låna Hugo någon dag och på onsdag fyller världens finaste Milo hela ett år. Nästa helg börjar dessutom stråket och helgen därpå är det ju Storsjöyran. Det gillar vi!

Hela den här veckan har varit helt fantastisk, i måndags fick vi mysa med picknick nere i Badhusparken i finvädret tillsammans med Emma och Milo och under kvällen blev det golf i Ångsta med Pehr, Daniel och Chatrine innan vi begav oss hemåt för att packa klart och sova. Nu hoppas jag att resten av veckan och helgen blir minst lika bra. Det var allt från mig för denna gång. Puss och adjö.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback