20.47

Då var stråket och Storsjöyran över för detta år. Lördagen började med förkrök hos Victoria med hämtmat, vattenpipa, skitsnack och en hel del alkohol. Vid halv åtta drog vi ner på stan så att de som inte hade band ännu kunde fixa det innan det blev en massa köer. Därefter drog jag, Victoria och Lina för att se Markus Krunegård. Riktigt bra spelning men jag förstår inte hur dom kan sätta honom i ett trångt tält, han är ju faktiskt mycket större än så kan jag tycka. Efter spelning försökte vi leta rätt på dom andra, vi stannade till på Tomas Ledin och kom lagom till "Hon gör allt för att göra mig lycklig" och "Vi är på gång", han var sjukt bra live. Man blir rätt törstig efter att ha stått och vrålat till välkända låtar så efter Ledin drog vi ner på stråket för att dricka några öl. Det var meningen att vi skulle se presidenttalet men vi hoppade över det och fortsatte att dricka öl istället innan vi begav oss bort på tivolit för att åka karusell och det blev några stycken innan det blev några missöden som löste sig ett tag senare, tack och lov. När Yran stängde så kom Moa och hämtade oss, vi stannade till på Max för lite nattmat innan vi åkte hem. Igår blev det en väldigt lugn dag. Det var ett väldigt slitet gäng som hängde hemma i soffan hos oss. Jag, Viktor, Erik och Johannes käkade pizza och kollade på film hela dagen. Det är det bästa med söndagar, man behöver inte göra ett skit om man verkligen inte vill det.
 
Idag har jag hängt med Moa och Victoria hela dagen. Vi kikade på film, "The Duff", snackade massa skit och planerade en kommande kräftskiva. Fyfan vad taggad jag är, jag har längtat efter att få äta kräftor sjukt länge och jag faktiskt aldrig varit på en riktig kräftskiva tidigare så vi tänkte gå all in med hattar, haklappar osv. I can't wait! Nu sitter jag i soffan bredvid min pojkvän och tittar på Banshee. Jag är ledig hela veckan men hjärtat gick tillbaka på jobbet efter semestern idag. Imorgon vet jag inte alls vad jag ska hitta på, men om det är fint väder så tänker jag vara ute och ta vara på solen iallafall.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback