Idag är det din födelsedag och du är inte här.

Grattis på födelsedagen, min älskade pappa. Du borde vara här nu, med din familj. Jag skulle kunna ge allt för att få ha dig här. Jag vill inte titta tillbaka på gamla minnen längre, jag vill skapa nya med dig. Det är så mycket som du har missat, så mycket som du borde ha varit med på. Det här är inte rättvist. Det är inte meningen att jag ska besöka dig vid en gravsten, det är inte meningen att jag ska titta upp mot himlen och hoppas att du hör mina ord. Jag vill ringa dig och sjunga för dig i telefon, för idag är det din födelsedag, pappa. Idag skulle du ha fyllt 53 år, istället står du för alltid kvar på 45 år medans vi andra forstätter att växa, du blir aldrig gammal. Du kommer aldrig att få vara morfar till dina barnbarn. Jag vill ha dig här, jag vill att du ska få uppleva allt med mig. Jag vill bjuda hem dig på kaffe i min nya lägenhet. Jag önskar så innerligt att du var här. Jag hoppas att du är stolt över mig, pappa. Över den jag är idag. En sak lovar jag dig, en dag ska jag finna dig och ta med dig hem igen. En dag ska vi vara tillsammans igen och då släpper jag dig aldrig. Jag älskar dig mer än det finns stjärnor på himlen.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback