Without music, life would be a mistake.

Den människa som för första gången upptäckte det vi idag kallas musik är ett geni. Just nu sitter jag här, instängd på mitt rum på världens sämsta humör men så fort jag drar igång Norlie & KKV - Snart så känns det genast lite bättre. Att en melodi och några ord kan få en på mycket bättre humör förstår jag inte riktigt men det ingenting jag tänker spekulera vidare på, jag låter det bara vara som det är. Men det är inte alltid jag vill bli på bra humör av musiken, ibland känner att det jag behöver mest är att få gråta. Då finns det låtar, ibland speciella låtar, som får mig att gråta. Det kan vara en speciell text som berör mig extra mycket eller en låt som har en speciell betydelse för mig, som kan få mig att sakna det som en gång fanns där. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan musiken, den gör mig lite mindre trasig.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback