It's so hard to accept the fact you're gone forever.

Vart jag än kommer att gå i mitt liv så finns du med mig hela tiden. I hjärtat, i tanken, bredvid mig, överallt. Jag vet att du alltid kommer att vaka över mig och varje steg jag tar. Jag önskar att jag kunde se dig när du går där bredvid mig. Det har snart gått sex år, hur kan det redan vara sex år sedan du lämnade den här världen? Jag förstår det inte, för det känns fortfarande som igår. Det känns som om det var för fem minuter sedan jag möttes av poliser i mitt kök. Det känns som om det var alldeles nyss som jag ramlade ihop på golvet och inte förstod någonting. Hur kan alldeles nyss ha blivit sex år? Jag saknar dig varje dag, jag tänker på dig hela tiden, jag önskar att du var här hos mig. Varför var du tvungen att gå? Var det verkligen meningen att du skulle dö? Efter alla dessa år har jag fortfarande en miljon frågor och jag önskar att jag kunde få svar på allihop. Jag vill ha dig här, jag vill krama om dig och aldrig släppa taget igen. Om det bara fanns något jag kunde göra för att få dig tillbaka. Jag vill inte leva för dig längre, jag vill att du ska leva med mig. Jag vill att du ska ringa mig och säga "Hej gumman, det är pappa", på det sätt du alltid gjorde. Jag önskar att jag kunde fylla dina lungor med luft igen, jag önskar att jag kunde få ditt hjärta att slå igen, jag vill bara att du ska leva igen. Jag vill tro på orden "det kommer att bli lättare, du kommer att må bättre tids nog". Jag har inte sett någon förändring, jag är fortfarande lika trasig och det gör fortfarande lika ont. Jag vill bara skrika rakt ut, skrika ut all sorg och smärta, kanske slutar det göra ont då. Jag önskar att jag trodde på det. Jag kommer aldrig att få se min pappa igen så jag förstår inte hur det någonsin kommer att bli lättare, sanningen kommer alltid att vara lika hård. Han är borta och kommer aldrig mer tillbaka. Efter sex år har ingenting blivit lättare, ingenting känns bättre så jag har svårt att tro att det någonsin kommer att bli det. En sak vet jag iallafall, jag älskar dig och kommer alltid att minnas dig. Min älskade pappa.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback