2/1

Gott nytt år! Nu har jag ganska precis kommit hem från Rätan. Jag och Sophia tog hennes fina blåbär och vi tog oss hem levande. Nu har jag precis ätit lite tacos som jag hittade i kylskåpet och tjockisen Emelie blev nöjd. Tänkte väl berätta lite om min helg i Rätan nu. Det blir kortfattat.

När jag kom fram i fredags var jag hem till farmor en sväng innan jag gick upp till Sophia för att umgås med henne. Vi åkte upp till Emelie som fyllde år och åt marängsviss. Mycket trevligt! Senare kom vi på att vi skulle bege oss upp till Marcus där det var lite fest. Vi blev lite för överförfriskande och begav oss till Vemdalsskalet. Tyvärr har jag inte så mycket minnen från det besöket men jag tror att jag hade roligt. När vi kom tillbaka till Rätan skulle jag egentligen hem för att sova men det slutade med att jag och Löfhaugen gick tillbaka upp till Marcus. Kom därifrån runt sex och på lördagen väckte Sophia mig vid elva, inte okej! Jag gick upp till henne för att äta frukost. Vi dog en sväng framför en film och sedan kom Ida och Lina. Då tyckte dom att vi skulle rycka upp oss så vi åkte en sväng på byn och hamnade sedan hos Kajsa en stund. Efter det åkte jag hem, duschade osv innan jag begav mig upp till Sophia igen för att äta middag. Det var riktigt gott! Efter maten spelade vi Med andra ord och jag & Ida vann tre av tre gånger, trots att jag fortfarande var helt döende sedan gårdagen. Efter att vi spelat klart gick vi upp till Marcus för att fortsätta kvällen där. Där satt vi hela kvällen, firade tolv-slaget med raketer och nyårs-pussar från höger & vänster. Riktigt mysig kväll blev det! Tack till alla inblandade!

Igår låg vi i soffan i princip hela dagen och kvällen. Ida & Lina åkte tillbaka till stan och jag & Sophia var feta i soffan. Det var något vi båda behövde. Idag har vi packat och chillat. Skönt som fan! Nu ska jag kissa och röka. Bilder kommer imorgon. Puss och allt sånt där. Gott nytt år ännu en gång!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback