Dag 10 - Min bästa vän

Jag har alltid sagt att Anna är min bästa vän. Men det är svårt att vara bästa vänner när man bor så långt ifrån varandra och i princip aldrig ses. Det är svårt när man inte kan ringa och säga "jag behöver dig nu, kom hit". Jag vet att hon alltid finns där när jag behöver henne, att hon bara är ett telefonsamtal bort men det är inte samma sak som att kunna springa över till henne bara för att säga hej. Ibland behöver man en axel att gråta ut mot. Så om jag ska kalla någon för bästa vän just nu så är det Maja. Det är henne jag träffar oftast, det är henne jag ringer när allt är kaos, det är hon som kommer hit när jag behöver henne vad det än är, utan att tveka. Det är hon som är mest medveten om vad som händer i mitt liv just nu. Vi förstår varandra utan att behöva använda ord. Det är något jag har längtar efter, att kunna se på någon och veta att den personen vet exakt vad jag tänker och känner. Så är det med Maja. Jag tror att det är så att Anna är min andra halva men Maja är min bästa vän. Ni betyder båda mycket.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback