22/5

Nu har jag kommit hem från en jättebra helg i Rätan. Fick åka bil dit med Sophia, hennes syster och systerbarn. När jag kom fram gick jag till farmor och åt lite, sedan tog jag och Fiia cykeln och drog till Andreas, han bjöd på finmiddag. Grillat och potatisgratäng. Det var jättegott trots att det tog ca två timmar att laga maten. Efter maten satt vi ute på Andreas altan och hade det mysigt, drack någon öl och pratade om allt och ingenting. Riktigt mysig kväll men när jag till slut somnade i stolen så var det dags att åka hem. Andreas skjutsade hem oss och efter en Frida-tidning somnade vi gött som fan i vattensängen.

Igår vaknade vi runt tolv och då gick vi upp och åt frukost och sedan satte vi oss i solen och stekte i ungefär en timme. Jävlar vad färg vi fick av den lilla tiden, asnöjd. Vi gick ner till piren där familjen Lövdahl var och sjösatte båten. Klockan fem var det dags för middag så jag gick till farmor och efter det mötte jag Fiia och gick ner till piren igen där dom skulle grilla osv. Där hängde vi mestadels av kvällen. Snoppar och blod, det är Rätan by night. Det är allt jag har att säga.

Idag var jag uppe halv elva, duschade och åt frukost. Tjugo i tolv satt jag på bussen på väg in till stan igen. När jag kom fram gick jag direkt till Monia och Hugo eftersom att Hugo fyllde hela tre år och bjöd på kalas. Jag älskar att träffa den fina killen. Så fort jag kom så han springades emot mig och hoppade upp i famnen på mig. Han blev jätteglad över presenterna och tårtan var riktigt god, han hade en Shrek-tårta. Han ska även komma hit och sova inatt. Min fina lilla prins. Men nu måste jag göra klart dansuppgiften till imorgon. Vi hörs sen!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback