17/3

Idag har jag fått prova på hur det är att vara blind. På psykosocialt arbete skulle alla göra ett arbete om ett funktionshinder. Jag, Emma och Sofie valde blindhet. Vi har längt tänkt att vi ska testa hur det är att gå blind på stan så idag satte vi våran plan i verket. Jag blev offret! Vi gick igenom stan och in på några affärer där vi skulle kolla hur mycket hjälp man får som blind. Jag blev glatt överraskad. Men då vet jag ju inte heller om dom spelade eftersom att jag inte var blind på riktigt men jag fick bra hjälp. Det var sjukt läskigt att förlita sig på en annan människa till tusen procent. Att inte veta om Sofie eller Emma kommer att leda mig rakt in i en lyktstolpe eller liknande var hemskt men trots det så litar jag på dom. Jag märkte också hur fort hörseln stärktes när man inte såg något. Med detta sagt så önskar jag över allt annat att jag aldrig blir blind. Fyfan vad hemskt! Jag aldrig gå igenom något sådant, jag blir hellre döv. Nog om detta. Efter skolan gick jag och Sofie på Kärnan och drack en cola, sen åkte vi hem till varsitt hem. Nu väntar jag på mat och ikväll ska jag städa på mitt rum. Ser ut som tredje världskriget.

Simone ska utföra ett experiment
där hon själv är försökskanin och jag är hennes stödperson. Hon köpte idag en snusdosa och ska ta reda på hur länge den räcker. Första snusen ur dosan togs idag ca. 16.30. Vi får se hur detta går. Jag återkommer när experimentet är avslutat med resultat!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback