Om fem år.

Om fem år är jag 26 år. När jag är 26 år vill jag ha ett bra jobb som jag trivs med och jag vill helst bo i Göteborg men en annan stad i södra Sverige går också bra. Bara jag tar mig ifrån Östersund så är jag nöjd. Jag hoppas att jag antingen har avslutat eller iallafall påbörjat studier, antingen till behandlingsassist eller förskollärare. Jag har ännu inte bestämt mig vilket av dessa utbildningar det blir. Jag vill också ha hunnit se världens lite, jag vill besöka kända turistorter men också de mindre kända. Jag vill se Prag. Jag vill resa till Thailand, USA, Jamaica, rent ut sagt vill jag se hela världen men det hinner jag nog inte på fem år. Jag vill precis som en nära vän dricka Cosmopolitan med tjejerna i New York, jag vill att vi ska känna oss som tjejerna i Sex and the city. Jag vill leva livet på alla sätt som går dessa fem år. Jag vill vara galen tillsammans med mina närmaste vänner och jag vill ha dom i min närhet hela tiden. Jag vill besöka min farmor flera gånger per år precis som jag alltid har gjort. När jag sedan går in i mitt liv som 27åring vill jag ha min kärlek, hitta ett hus som jag vill leva i resten av mitt liv, skaffa barn, om sex år vill jag känna mig vuxen, trots att det är otroligt skrämmande att skriva.

Jag vill tro att tjejfamiljen fortfarande håller ihop om fem år men något sätt så tror jag att det inte kommer att vara så. Jag vill verkligen ha er i mitt liv tills den dagen då jag dör, jag vill sitta bredvid er på ålderdomshemmet och prata om minnen, allt vi gjort tillsammans genom åren. Jag vill känna samma närhet med er som jag gör nu om femtio år.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback