17/7

Nu är jag hemma igen efter en mysig helg i Rätan. Jag får alltid ont i magen när jag ska åka därifrån, jag trivs så bra där och jag hatar tanken av att min farmor sitter där hemma hela själv nu. I fredags när kom fram vid två åkte vi och handlade lite, sedan hem och chillade framför tvn. Till middag blev det grillat, potatisgratäng och bea ute på altanen, det var riktigt gott och mysigt. På kvällen tog vi det lugnt och tittade på Beck - Levande Begravd och tv. På lördagen när jag vaknade tog vi det mest bara lugnt, senare åkte vi upp på macken och köpte mat på Korvan. Gött med latmat. Det blev ännu en lugn kväll framför Sommarkrysset och Phone Booth. Idag var det däremot annat, vi åkte till Handsjön där det var sommarfest. Vi spelade bingo och jag vann 500 kr. Awesome! Det var även marknad, loppis, auktion och så. Men efter bingon åkte vi hem och jag åt pizza som man värmer i ugnen. När klockan sedan var sju packade jag ihop mina saker och en stund senare åkte vi till bussen. Nu sitter jag här och tittar på Systrar i jeans - andra sommaren med coca cola och vitlöksbaguetter. Nu ska jag hänga med i filmen.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback