Minnen om kärlek.

Jag minns hur det brukade kännas
tystnaden som skrek åt oss att tala
Tiden som stannade för att vänta
världen som slutade existera
Nervösa känslor & ord som kämpade
försökte slå sig ut ur min mun

De få små centimetrarna mellan oss
var avstånd omöjligt större än universum
Det brukade pirra i hela kroppen
fast vi kämpade ju för att se oberörda ut
Jag minns hur det brukade kännas
förälskelsen brände mig som en tändsticka

Men nu känns det som bleka minnen
svartvita kort från en gammal kamera
Hur kunde jag missta mig så
nu när jag vet hur det känns

Jag minns hur jag lekte med tändstickor
en flicka som riskerade att bränna sig
Nu vet jag hur det är att leka med solen
som med lätthet skulle kunna förinta mig
Postat av: PAUSE

fin blogg :D

2010-09-20 @ 15:21:24
URL: http://www.finest.se/pause
Postat av: Angelica

Riktigt fin dikt!

2010-09-20 @ 22:12:22
URL: http://angiethehappiest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback