30/5

I helgen har jag som sagt varit i Rätan, har haft en bra helg med min kära farmor. Kom fram runt två i fredags, då blev det mat nästan på en gång för att farmor började jobba klockan fyra till nio. Då var tv;n min enda vän, var dock upp på macken sväng och köpte mig lite godis och en glass. När farmor kom hem kikade vi på tv och sen gick vi och la oss, minns inte riktigt när. Igår, lördag, jobbade farmor från sju till åtta så jag var ensam i princip hela dagen förutom dom två timmarna då hon hade lunch. Gjorde inte mycket alls, bodde framför tv;n men som tur var så var det sjukt bra filmer ungefär hela dagen, fanns inte så mycket annat att göra eftersom att det var pissväder. Men iallafall, när farmor kom hem tittade vi på ESC och jag tycker verkligen inte att rätt låt vann, jag undrar vad människan ens gjorde där. Människan kunde inte ens sjunga? Nog om det, efter att det var slut gick jag och la mig, hade så ont i magen att jag inte ens kunde röra mig. Fyfan, trodde att jag skulle dö eller något.

Idag var farmor ledig så då tog jag den sena bussen hem så jag hann umgås med henne lite. Vi har varit på pappa och farfar's grav och fixat lite. Sen var vi ute i det fina vädret och fixade lite. Efter maten kollade vi på någon film och när den var slut var det dags för mig att bege mig till bussen. En riktigt dryg bussresa med något stolpskott till busschaufför. Nu tänkte jag göra klart lite skolarbeten som det bara fattas litegrann på. Vi hörs imorgon eller så. Puss! (Min farmor är den bästa som finns)


Grattis på mors dag, min älskade mamma. Jag hoppas att du gillade blomman.
Jag älskar dig mer än det finns stjärnor på himlen. Jag vill aldrig vara utan dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback