Kissnödig.

Idag har det varit en hyffsat bra dag i skolan, första lektionen var det ULS som gällde. Vi tittade på en film, Ro utan åror, det är en kvinnas berättelse om hur det är att leva med ALS. Det var verkligen en rörande film, att se en människa vara så stark och hålla humöret uppe trots att hennes muskler slutar fungera och talet sakta försvinner. Jag skulle nog inte ens ge den sjukdomen till min värsta fiende! Iallafall, efter lunchen var det dags för FSF där lektionen började med en massa bråk och shit. Varför blir det alltid såhär i klassen, varför kan vi inte bara hålla ihop som vi gjorde förr? Efter allt det där så fortsatte vi med våra handdockor, jag börjar bli lite less på det arbetet nu faktiskt. Skönt att det snart är över! Idag gick jag och Tobbe hem lite tidigare också, skulle iväg på ett möte, det gick väl sådär. Jag fick fram vad jag vill ha sagt så nu får vi se hur det blir med allt det här, jag håller tummarna på att det blir som jag vill. Efter mötet gick jag, mamma och Tobbe ner på Max och åt. Det var gott men direkt efter fick jag sjukt ont i magen, precis som jag fick sist när jag åt dig så antagligen är det någonting i hamburgarna som jag inte kan äta trots att jag kan äta hamburgare på andra ställen. Jag måste ta och kolla upp det där!

Nu är jag trött och har ont i ryggen. Någon som vill komma och ge mig massage? Nej, då somnar jag nog och då kanske jag inte somnar senare ikväll. Så jag får ta och hitta på något vettigt som kan hålla mig vaken. Kanske baka en kaka eller städa mitt rum? Båda sakerna lät ansträngande så vi får se hur det blir. Nu måste jag iallafall göra ett besök på toaletten och tömma blåsan. Vi hörs till påsk! Puss.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback