27/6

Hemma igen efter en kalasbra helg i Härnösand/Häggdånger, tänkte berätta lite om min helg.

Torsdag: Jag jobbade fram till kvart i ett, gick sedan ner på stan och köpte en Subwaymacka som jag kunde äta på tåget. Sen tog jag bussen till tågstationen, väskan vägde ett ton så jag orkade inte gå. När jag kom fram hämtade Marko mig, vi åkte runt litegrann innan han släppte av mig hos Anna. Där åt vi pizza som vi för övrigt fick vänta på i en och en halv timme. Sen packade vi en massa saker i bilen och åkte till huset i Häggdånger. På kvällen tog vi det bara lugnt och la oss ganska tidigt.

Fredag: Blev väckta av Bengan redan klockan tio så det var bara att kliva upp. Vi åt frukost och sen gick vi ut i skogen för att fixa björkar som vi ställde på bron så det blev det lite midsommarfint. Efter det gick jag och Anna och plockade lite blommor för att vi skulle göra kransar. Vi hittade en död orm på vägen också, så jävla äckligt, vi höll på att skita på oss när vi såg den. Efter det käkade vi lunch och sen började vi med kransarna och midsommarstången, gick inte så jävla bra så jag gick och duschade istället. Käkade middag, grillar och kroketter. Mmmmhmm! Efter maten fixade vi oss och sen gick vi ner till Hamnen där det var lite party, jag hade iallafall sjukt roligt hela kvällen. Vi gick hem runt tolv då folket tydligen blev trötta och gick hem, tråkigt alltså, tog typ hundra år för oss att komma hem. Jag somnade nästan så fort jag la huvudet på kudden, fast först blev jag tvungen att garva åt Anna en stund.

Lördag: Vaknade runt tio pigg som bara fan, chillade lite och tog på oss bikini och var ute i det fina vädret. Senare åkte vi bort till Hamnen för att hämta en dricka hos Annas farmor, gick på en promenad med världens finaste hundar, ge mig en!? Efter det blev det en liten raggarrunda, åkte till en asmysig camping för att köpa cigg. En Emelie utan cigg är ingen rolig syn och som tur var hade dom både cigg och tog kort. Där fanns det kaniner också, jag och Mari hade nog kunnat sitta där och mata dom i flera dagar. Små bäbiskaniner, jag ville bara ta med en hem. Ååååh! Sen blev det hem igen för att spela kubb, vem som vann och vem som förlorade behöver vi inte prata om. Efter det var det dags för middag, grillat igen och potatisgratäng, så jävla gött! Efter middagen vilade vi lite och käkade hallonpaj, sen blev det en runda ner till havet med lite vin. Så jävla mysigt! Åkte sedan hem och spelade femhundra med chips och dip, det var utröttande för jag kunde knappt hålla ögonen öppna så när det var klart så vi godnatt.

Söndag: Klev upp klockan elva idag eftersom att Marko skulle hämta mig klockan tolv. Duschade och käkade frukost, packade ihop mina saker och sen åkte vi in till stan. Så jävla tråkigt att åka ifrån Anna. När jag klev på bussen kände jag verkligen att jag var på väg hem, det kändes inte alls bra! Tågresan var så jävla dryg men efter en evighet kom jag äntligen hem, chillade hemma en stund innan jag åkte ner på stan igen för att träffa Simone och äta glass. Vi satte oss nere i Badhusparken med cheeseburgare och glass i det fina vädret. Satt och pratade om allt och ingenting, sånt där som man bara kan prata med Simone om. Sen tog jag kvart i åtta bussen hem, har chillat framför datorn och tv;n fram till nu, snart tänkte jag gå och lägga mig så jag orkar jobba imorgon.

TACK ANNA FÖR EN UNDERBAR HELG!! Som tur är så syns vi om en vecka igen då jag kommer igen. Jag längtar så mycket, då ska vi leva livet. Jag älskar dig högre än himlen, utan dig faller allting isär. <3<3<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback