19.24

Helgen har bjudit på kräftskiva i Vattjom hos Erik med det bästa gänget. Sånt här borde vi verkligen göra oftare. I fredags var det storhandling som gällde och därefter åkte jag, Victoria och Moa hem till mig för att förbereda allting inför lördagen. Vi bakade paj, packade ihop det mesta som skulle med osv. Nångång mitt på dagen på lördagen packade vi in allting i bilen och begav oss mot Vattjom. Väl framme blev det alkohol och vattenpipa i solen innan det var dags att göra klar all mat. Fyfan vad gott det var! Det bjöds även på nubbe och en hel del snapsvisor. Efter maten försökte vi spela kubb men jag tror inte att någon spelade seriöst så istället begav vi oss in för att spela ölspel. Jag och Moa tog oss även en promenad in i kohagen för att hälsa på alla kossorna. Det var fint. Natten avslutades med att jag, Vic, Viktor och Pehr hade allsång till en massa Disney-låtar. En helt fantastiskt kväll.
 
På söndagen vaknade man lite bakis och bra nog sliten. När jag kommer ner i vardagsrummet hittar jag Moa med en cider i högsta hugg. Den rookien däckade ju före tolv kvällen innan så hade sin egen lilla efterfest då istället, tror jag. Full som fan blev hon och det roade oss andra bra nog. Vid tre-tiden packade vi in oss i bilen igen och skulle bege oss tillbaka till Brunflo. Det blev en bakispizza från Rett In och Sons of Anarchy när jag och Viktor kom hem. Det har varit en sjukt bra helg och jag hoppas att vi gör mer sånt här i framtiden. Åh, vad jag älskar mitt lilla gäng. 
 
Idag var första dagen tillbaka på Solliden igen och jag kunde inte vara lyckligare. Det blev verkligen en mjukstart då vi hade åtta barn på hela dagen. Det har varit kanonväder så vi har varit ute så mycket vi bara har kunnat. Det ska vara lika bra väder hela veckan och det är underbart att ha ett jobb som man får vara ute mycket på. Vad livet känns bra just nu. Pojkvän, vänner, jobb, familj osv.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback