28/12

Nu är julen slut ännu en gång och jag måste säga att jag tycker att det är skönt. Julafton var mysig, den spenderades här hemma tillsammans med mamma och mina bröder. Mer behövdes inte. Evelina hade åkt till Fanbyn för att fira jul där, bland barn. Jag fick inga såna där superjulklappar men jag tycker inte att julen handlar om julklappar, utan om att vara tillsammans. Tittade på gamla klassiker som Kalle Anka och Karl-Bertil Jonsson. Helt okej julafton alltså.
 
På juldagen var vi först bjudna på middag hos momma, som vi är varje år. När vi ätit mat, efterätt och druckit kaffe så åkte jag hem för att duscha och göra mig klar för en utekväll med fina vänner. Vi  började hemma hos Emma, det var riktigt trevligt. Vi spelade ölspel och bara hade en bra start på kvällen. Senare splittrades vi för några utav oss kände att det inte var värt att betala 220 kr för att komma in på Cuprum så vi andra gick på News istället. Det tyckte jag var värt det för jag hade en riktigt bra kväll där och natten blev ännu bättre när jag fick spendera den med människor jag inte sett på, jag vet inte hur länge. Det kändes som om jag var tolv igen och min brors kompisar var här och hängde. Det är sjukt att dessa människor har funnits i mitt liv sedan jag i princip gick i blöjor.
 
På annandagen var jag trött och sliten. Pizza till bakismat och sedan kom Hugo för att mysa med mig. Det spelades tv-spel och mobilspel, han fick öppna julklappar och det kändes som om han blev nöjd. Igår spelade vi ännu mer tv-spel innan det var dags för honom att åka hem, då åkte jag och Evelina ner på stan för att kolla rean, och den sög rent ut sagt. Hittade fan ingenting. När jag kom hem pluggade jag samtidigt som jag packade. 
 
Idag åker jag till Sundsvall. Där blir jag över nyår och säkert ett tag till efter det. Det ska bli skönt att få komma bort och få kramas med fina vänner. Jag förstår dock inte hur jag packar, väskan är överfull som vanligt och när jag kommer hem kommer jag inte ens ha använt hälften av det. Men som jag alltid säger, man ska ha samma valmöjligheter som man har hemma så varför inte packa ner hela garderoben? Höhöhö. Nu ska jag plugga klart det sista och sedan ska jag ringa Anna. Vi hörs igen nästa år, antar jag! Puss och gott nytt år.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback