Vi fortsätter spela rock'n'roll - men vi håller på att dö!

Tänkte inte skriva något ikväll men gör det ändå. Idag har jag varit på Arbetsförmedlingen med Simone och Tobias. Det känns sjukt bra att ha det gjort, nu ser jag lite ljusare på framtiden. Efter det gick jag och Simone på stan. Jag köpte en jeansjacka, trosor och present till henne. Sedan gjorde Simone debut på Bolaget, hon var riktigt nervös men klarade det hela galant. Efter det åkte jag hem och chillade framför datorn så mycket jag kunde, spelade även lite kort med mamma och Evelina.

Vid åtta kom Sandra och hämtade mig för att vi skulle åka till Simone och fira henne lite. Det var den värsta bilfärden jag har varit med om i mitt liv. Åskan small och blixtarna for över hela himlen. En blixt var den skarpaste jag sett, man såg alla konturer och det kändes som om den var rakt framför oss. Vi skrek som två idioter och visste inte vart vi skulle ta vägen. När vi nästan var hos Simone hamnade vi i världens störtskur där vi inte såg ett skit och bara att ta sig från bilen till Simone gjorde oss dyblöta. När vi var framme bjöd Simone på jättegod tårta och efter det drack vi cider i hennes fina glas som hon fick av Sandra. Vi tittade på tv och pratade. En riktigt mysig kväll som avslutades med mat på Donken. Satt finfint i magen. Nu ska jag titta lite på tv innan jag ska lägga mig i sängen framför en film, tänkte jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback