18.31

Snart har jag jobbat på Kärvens förskola i två veckor och detta betyder att jag snart kommer att skriva på papper om anställning, det känns underbart. Jag har fått höra mycket positivt av mina arbetskamrater och dom vill gärna ha mig kvar. Igår blev jag dessutom skickad på brandutbildning, det var mycket lärorikt och intressant. Vi fick släcka eld med både brandfilt och brandsläckare. Det där tycker jag att varenda människa borde gå på. Lite komiskt är det att brandlarmet gick idag utan förvarning, det verkar ha gått lite hett till när några av mina kollegor skulle grädda våfflor till mellanmålet. Tur att det inte var någon riktigt brand men jag måste säga att det är nyttigt att brandlarmet går utan brand så att man får träna lite på hur man ska bete sig osv när det händer. 
 
Nu väntar jag på min kära sambo så att vi kan äta någon middag och kramas lite innan det är dags för mig att gå och lägga mig. Imorgon är det öppning som gäller och då går bussen härifrån 05.15. Omänskligt tidigt om jag får bestämma. Efter jobbet ska Victoria förmodligen följa med mig hem till Brunflo, den tönten har ju inte varit här och hälsat på ännu och på fredag har vi bott här i en månad. Hon suger men det är en jäkla tur att jag älskar henne ändå. Ifall dessa planer spricker så tänkte jag åka till lägenheten i Odensala för att packa ihop det sista så att vi kan hämta det något i helgen. Till veckan har jag förhoppningsvis hyrt ut den i andra hand i ett halvår framåt. Det ska bli skönt att slippa tänka på den lägenheten ett tag. Nu plingade micron så köttfärsen har nog tinat klart, idag ska vi äta chili con carne. På återseende!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback