22.03

Ja men då var det lördag igen. Veckan har som vanligt bestått av jobba, äta och sova i princip. Men igår var det fredag och jag slutade klockan tre, då tog jag bussen till Odensala för att springa förbi mamma en snabbis och sedan till Victoria. Jag och Vic åkte och tankade innan vi skulle hämta Simone uppe på jobbet som slutade senare än mig. Därefter begav vi oss på Maxi för att inhandla fredagsmiddagen, det blev tacos i vanlig ordning och sedan var det hem till Simone som gällde för att ha Idolfinalmys. Det var mycket trevligt, det var alldeles för länge sedan vi gjort något sånt här. Vi som brukade ha obligatoriskt ondagshäng förut så detta får det bli ändring. Efter Idol skjutsade min kära Vic hem mig till Brunflo, var förbi hos Moa och Pehr en sväng innan det blev hem för att sova.
 
Idag vaknade jag tidigare än vad jag hade tänkt, jag har en irriterande inbygga väckarklocka i huvudet numera, här blir det ingen sovmorgon. Jag väckte Viktor någon timme senare då vi skulle åka in till stan lite senare. Det var dags att börja ta tag i julklapparna, tänkte vi. Det gick bra för Viktor men sämre för mig, jag hittade bara tidiga julklappar till mig själv. En klänning och strumpbyxor. Vi var även på Specsavers för att prova ut nya glasögon, jag hade en tid på måndag så jag ville veta innan vad jag skulle köpa för bågar men dom hade fått en avbokning just då så jag fick ta min synundersökning redan då. Om två veckor hämtar jag mina nya glasögon och jävlar vad skönt det ska bli att få ny och slippa dom här som har hängt med i fem år nu. Efter att vi vara klara i stan blev det en sväng på Lillänge och sedan på Maxi för att handla. När vi kom till Brunflo var det tänkt att vi båda skulle gå bort till Moa och Pehr men jag hade på vägen hem fått känningar av migrän så jag stannade hemma istället. Jag har myst ner mig i soffan och tittat på Mistresses. Jag funderar på att gå och lägga mig, jag är sjukt trött och huvudvärken är inte riktigt borta ännu.
 
Imorgon vet jag inte alls vad som händer, tvättstugan och städning är väl det som står på schemat som vanligt. På måndag och tisdag är jag ledig och det är verkligen välbehövligt. Så för mig blir det långhelg, lyxigt värre. Ibland behöver man vara lite ledig, utan någon som helst anledning. Som nu.
 
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback