17.10

Sedan sist har jag hunnit spendera en natt i Rätan hos farmor och bara myst, umgåtts med fina människor, klätt julgranen, jobbat, träffat farmor en sväng till och inhandlat alla julklappar förutom en. Det är så otroligt fint och mysigt här hemma nu med julgran, ny soffa och ny säng. Imorgon är det bara en vecka kvar till julafton och det är blandade känslor över det. Det är min första julafton utan min momma och den här dagen har alltid varit hennes favoritdag på året, då har vi varit tillsammans - alla hennes barn och barnbarn. Det känns ofattbart att fira julafton utan henne men jag vet att hon är med oss iallafall även fast jag önskar av hela mitt hjärta att hon kunde vara här. Vi ska iallafall försöka hinna med att spendera dagen tillsammans med båda våra familjer, vi får se hur det går eller om vi måste dela upp det på två dagar. Det återstår att se, vi ska väl disuktera det där lite mer innan det är dags.
 
Annars då, i måndags fick jag veta att jag får fortsätta min tjänst på Sollidens förskola och idag skrev jag på det nya avtalet. Nu är jag anställd till sista juni och det känns helt underbart. Nu slipper jag oroa mig över pengar och jag kan äntligen använda mig av mina sparpengar till att börja med körkortet. Det går bra nu, kompis, det går bra nu. Nöjdare tjej!
 
I helgen ska jag hämta ut mina nya glasögon och Viktor har tid för synundersökning. Då tänkte vi nog även passa på att gå en sväng på stan med Vic och sedan hoppas jag på att hon följer med oss till Brunflo och spenderar kvällen med oss. Förutom det vet jag inte vad som väntar, jag jobbar till den 28onde och sedan har jag tagit ledigt tisdagen och onsdagen före nyår. Vad nyårsaftonen har att erbjuda har jag inte den blekaste aning om, jag är mest sugen på att äta god mat, dricka gott, umgås med fina vänner, spela sällskapsspel och bara mysa. Så det hoppas jag på. Helt sjukt att vi snart går in ett nytt år och jag tar emot 2016 med öpprna armar. Vi lägger detta år bakom oss och går mot nya tider. 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback