Dag 21 - Det här drömde jag om i natt

Jag kan inte minnas vad jag drömde inatt. Istället berättar jag om en dröm jag hade för några nätter sedan. Jag var på en festival eller något liknande med mina vänner. Jag går runt i folkmassan och ser en person jag känner igen, en person jag aldrig trodde jag skulle få igen. Min pappa står där, han är vid liv. Han berättade att han har levt under skydd alla dessa år, att han bevittnade något hemskt och var tvungen att "dö" för att överleva. Han berättade att han länge velat höra av sig men fick inte. Jag har aldrig varit så lycklig. Det sjuka är att jag drömde samma dröm innan jag skulle åka till Jokkmokk, att jag skulle träffa honom där, att han hade levt under skydd. Jag såg honom aldrig. Jag letade men kunde inte hitta honom. Jag har länge tänkt den tanken, att min pappa lever någon annan stans, att han fortfarande är vid liv. Jag fick aldrig se honom efter att han hade gått bort så jag kan aldrig riktigt veta att han är borta.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback