21/10

Idag har vi bakat som bara fan. Vi har gjort långfranskor, småfranskor, sockerkaka, mördegskakor, kanellängder, kanelsnäckor, kanelsnurror samt bröd på fisksoppa & morotsstuvning (låter jätteäckligt men det var faktiskt gott). Det har nog varit den roligaste och den sjukaste lektionen vi någonsin har haft. Jag har nog aldrig skrattat så mycket förut. Alla var trötta och kände att det var fredag så det gick bara utför hela tiden. Men vi hade som sagt roligt och det är det som är huvudsaken. Efter skolan åkte jag hem nästan på en gång och somnade på soffan. Ikväll blir det en lugn kväll, känns som om det behövs. Men imorgon går vi all in! Nu håller mamma på att göra langos och det sitter väl fint i magen en fredagskväll som denna men jag är inte riktigt sugen på att äta något överhuvudtaget igen på flera dagar. För mycket smet, deg, bullar och bröd ligger i min mage just nu. Det är farligt att ha bageri. Vi kommer alla att vara tjockisar när det här är slut. Men för att citera Victoria: "Man kan aldrig lita på en smal kock". Mycket sant faktiskt! Nu ska jag ta mig en rök innan jag lägger mig och tittar på film.


Du är svår att glömma..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback