20/10

Idag har vi som sagt gjort soppor och såser. Vi gjorde skogssvampsås (som tur var behövde jag inte smaka på den), nån annan sås, potatis- och purjolökssoppa samt fisksoppa. Efter lunch var det dags för storstädningen som är varje torsdag, dra mig långt åt helvete vad jobbigt det var. Jag ville bara hem och mina fötter ville bara dö men det gick ganska fort ändå. När jag kom hem åt jag mat och sedan la jag mig framför tvn, jag somnade otroligt nog inte! Bra gjort av mig. Nu ska jag duscha och sedan göra matlåda osv. Efter det ska jag krypa ner i sängen lagomt till Crimimal Minds. Jag har upptäckt att jag inte kommer att ha något liv under veckorna vi är i köket, börjar skolan sju och slutar fyra, då är man alldeles för trött för att orka göra annat än att åka hem och bara ta det lugnt, sedan runt tio-elva sover jag. Men det blir väl bättre nästa vecka då vi har teori hela veckan, självstudier på måndag också. Imorgon ska vi baka. Vi fick aldrig riktigt veta vad det var vi skulle baka så det återstår att se.


Grattis på födelsedagen, fina du. Du kommer alltid att vara en av mina bästa vänner.
Jag hoppas att du har haft en jättebra dag. Jag önskar att jag kunde ringa till dig nu.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback