9/1

Fan vad dålig jag har blivit på att skriva blogg men det beror på allting som händer runt omkring mig just nu. Jag har ingen lust eller ork till att skriva just nu. Men tänker berätta lite om mina senaste dagar just nu. I torsdags åkte Anna hem, nu är det jättetomt här hemma. Men jag får överleva tills den fjärde februari då hon kommer hit igen. Under dagen gjorde vi inte alls mycket, sov till halv tre tror jag och var sedan på Blå Center för att hämta ett paket och ta ut pengar. På kvällen gjorde jag inte ett skit, bara degade framför dumburken. Fett skönt!

Igår (fredag) åkte jag ner på stan med mamma för att hon skulle på banken och jag skulle möta Monia för att hämta Hugo. Jag skulle vara barnvakt åt honom, blev glass och handling på stan innan vi åkte hem. Väl hemma tog vi det bara lugnt, tittade på en massa Pippi Långstrump och bara mös & lekte. Vilket vi gjorde hela kvällen, det är så mysigt att ha Hugo här. En så snäll och glad liten pojke som verkligen gör dagarna lättare. Det behövdes efter allting som hänt den senaste tiden. Jag skulle kunna ha honom hos mig jämt. Världens finaste Hugo.

Idag vaknade vi runt åtta, Hugo la sig i soffan framför tv;n och tittade på Saltkråkan. Jag råkade somna om, vaknade en timme och då har min kära lillebror bytt film åt honom och gjort en macka. Då duschade jag och gjorde mig klar, sedan gick jag, Hugo och mamma ner på Coop för att handla lite. Hugo fick åka snowracer och det var uppskattat. Så otroligt duktig kille att handla med, han springer inte omkring som de flesta andra barn gör utan går lugnt bredvid mig och mamma. När vi kom hem åt vi lunch och sen somnade prinsen. Stackarn har världens hosta och hade feber tidigare idag. Efter att ha sovit några timmar var han mycket piggare. Då var det dags för mat, det blev kyckling, ris, currysås och en god sallad. Efter maten gjorde jag mig klar och tog en promenad ner till Emma för att umgås med henne och Sofie. Vi satte oss på hallgolvet och spelade kort. Det är nog bara vi som får såna idéer. Efter en stund kom lite Rätansbor på kaffebesök. Sen åkte alla hem så det vara bara jag och Emma kvar, vi satte oss framför tv;n och tittade på film, drack te och åt popcorn. Mysigt! För ca en timme sen tog jag mina ben och gick hem, ska snart gå och lägga mig.

Imorgon ska jag ner till Emma igen men denna gång ska vi ta tag i skolarbeten vi ligger efter med. Tobias skulle nog också följa med ner. Bra att vi äntligen tar tag i det här, det är inte alls mycket tid kvar nu innan vi står där på ett flak och skriker. Nu är det verkligen inte länge kvar till vi äntligen tar studenten! Jag längtar så inåt helvete, jag längtar nog mer än de flesta eftersom att jag har gått två år för mycket. Åh, bara tanken får mig att le som en idiot. Underbart! Nej, nu säger jag godnatt. Hörs imorgon. Puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback