7/11

Det har aldrig varit så skönt att vara hemma förut. Efter en jävla massa kaos är jag äntligen hemma. Det började med att vi inte fick åka med bussen från Korsta, jävla idiot till busschaufför. Så det blev en promenad i snabbaste takt för mig, Anna orkade inte med mitt tempo och tog bussen istället. Världens panik över att jag inte skulle hinna med tåget som gick tio över två. Kom fram till Nacksta vid tjugo i så det var bara att kuta upp och hämta mina grejer för att sedan kuta ner till Västra station, telefonjävlen dog så jag hade ingen aning om vad klockan. Hade jag redan missat tåget eller fanns det fortfarande tid? När jag väl kommer fram till stationen står det folk där och väntar på tåget, då kunde jag äntligen andas ut. Fick till och med vänta i fem eller tio minuter på tåget så jag måste ha gått riktigt fort. Så jävla skönt att få sätta sig på tåget och förstå att man är på väg hem. Var halvdöd under hela resan och när kliver av tåget känner jag mig lycklig över att vara i Östersund igen. Mest av allt lycklig över att få vara hemma hos mamma igen. Jag har saknat alla här hemma så otroligt mycket!

Jag vet inte vad jag ska säga om helgen. Fredagen började kanonbra hos Mari på Alnö, sen vid tolv åkte vi ner på stan och gick på Dalton's. Där hade vi också jätteroligt, träffade en massa trevligt folk. Speciellt Annas ragg, en karl på 43 år. Hahahah! Iallafall så hade vi jätteroligt fram tills en kvart innan det stängde, då blev allting verkligen kaos. Vad som hände vill jag inte gå in på, dom som behöver veta det vet redan om det. Jag har världens finaste vänner. Speciellt tack till Anna (trots att det blev som det blev), Timmy och Marcus som verkligen ställde upp till tusen procent. Världens finaste människor, helt enkelt. Nog om fredagen, finns inte mycket mer att säga om den. Igår kom Simon till Pia så vi tog en promenad till Annas mormor där Lina var. En riktigt skön promenad faktiskt. Väl där så fikade vi och pratade. Sedan åkte jag och Anna till Mari för att hämta Annas laddare och efter det åkte vi till Sofi och åt mat, där blev vi kvar över natten också. Blev lite alkohol och en jävla massa skratt. Det behövdes verkligen! Idag har jag som sagt bara stressad ihjäl mig. Skitdag!

Resten av veckan som varit har varit helt okej. Vi har inte gjort något speciellt utan bara levt. Det är skönt det också ibland. Ikväll ska jag bara mysa framför tv;n med min fina mamma. Imorgon är det skola igen och det ska bli skönt att få träffa min underbara klass igen. Aja, hörs när vi hörs. Puss.


Sneöga i mitt hjärta.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback