15/3

Back in school och det är egentligen skönt för under lovet har jag inte alls haft mycket att göra. Så att ha något vettigt att göra på dagarna är ett stort plus, jag har ingen ångest över att jag fortfarande går i skolan även om jag kunde ha tagit studenten förra året. Jag hade en jobbig period där ett tag och det gick ut över skolan men jag är som sagt inte bitter. Jag har nu en helt fantastisk klass och helt underbara lärare, plus att jag slipper tänka på att jag måste ha ett jobb för att få pengar osv. Jag kan fortfarande leva livet medans alla andra i min ålder måste bli vuxna och tänka på framtiden. Jag har över ett år kvar i skolan så jag kan tänka på det där senare och det är verkligen skönt!

Idag har vi bara haft en lektion och under den så pratade vi om barns språkutveckling och om handdockor, som vi ska göra framöver och sedan visa upp för ett gäng förskolebarn. Det ska bli riktigt roligt faktiskt, jag gillar såna här praktiska uppgifter. Jag är inte ett stort fan av att sitta och läsa i en bok så därför är barn och fritid en perfekt linje för mig. Jaja, nog om det! Efter skolan gick jag och Emma, som jag för övrigt har saknat jättemycket under veckan, en sväng på stan. Hon fyndade en tröja för ynka 29 kr och så köpte hon ett par assnygga solglasögon. Jag måste också hitta mig ett par nya nu när våren är på väg. När vi var klara med det så gick hon hem till sig och jag tog bussen hem till mig. Jag funderar nu starkt på att städa mitt rum, det behövs verkligen och jag har tänkt och sagt att jag ska göra det ett bra tag nu men det har aldrig blivit av. Så nu är det dags att ta tag i det!

Så då hörs vi senare eller så, vi får se om jag har något roligt att berätta om. Önska mig lycka till. Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback