Dag 3 - Mina föräldrar

Min mamma heter Tina Mattsson och är född den 12 oktober 1960. Hon bor här på Körfältet tillsammans med mig och mina två yngre syskon. Min mamma är nog den starkaste personen jag känner, hon har gått igenom så mycket och ändå håller hon huvudet högt. Jag skulle aldrig klara mig utan henne, hon är bland det absolut bästa jag har i mitt liv. Hon ställer alltid upp för mig vad det än är och hon lyssnar alltid när jag behöver prata. Jag kan berätta allt för min mamma, det är jag så otroligt glad över att vi har en så bra relation att det inte finns något vi inte kan prata om. Trots att vi bråkar ibland hoppas jag att hon vet att jag älskar henne högre än himlen. Jag skulle aldrig byta ut henne för alla pengar i världen.



Min pappa hette Håkan Lundqvist och föddes den 22 juni 1961. Han tog sina sista andetag den 22 november 2006. Jag och min pappa hade inte så bra kontakt under de senare åren. Min pappa var alkoholist, som barn kunde jag inte förstå hur han kunde välja alkoholen framför sina egna barn men idag vet jag att min pappa hade en sjukdom. Jag försökte hålla kontakt med min pappa, jag ville att han skulle sluta dricka men varje möte och varje samtal slutade alltid i tårar. Det var så fruktansvärt jobbigt att se honom på det där sättet och veta att det inte fanns något man kunde göra för att hjälpa. Jag vet att pappa försökte att bli bra, han la in sig på behandlingar men ingenting hjälpte. Det började bli bättre då han träffade en kvinna han senare förlovade sig med. Det var första gången på riktigt länge jag såg min pappa lycklig och fräsch. Men det varade inte längre, en dag hittade min pappa sin kärlek död på bardrumsgolvet. Hon hade fått en propp i hjärnan. Det gjorde att min pappa hamnade i samma bana som förut igen. Till slut orkade inte hans kropp inte mer och han somnade in. Jag mår jättedåligt idag att jag hade så dåligt kontakt med min pappa. Men jag vet att han mår bra nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback